Onvergetelijk Traject

Onvergetelijk voor je leerlingen

Coaching omdat jij als leraar het verschil maakt.

Onvergetelijk Traject

Onvergetelijk voor je leerlingen

Coaching omdat jij als leraar het verschil maakt.

Onvergetelijk worden voor je leerlingen

Je wilt aan het einde van je werkdag weer het gevoel ervaren dat je een topdag had met je klas, dat je werk klaar is en dat je ontspannen naar huis gaat.

Je wilt weer de dingen doen, die er toe doen om onvergetelijk te zijn voor jouw leerlingen en morgen weer heerlijk les te kunnen geven. Met jouw volle aandacht.

Je wilt je bezig kunnen houden met wat er zich voor je neus afspeelt en daar vrij op inspelen in plaats van al die overleggen en vergaderingen of die stapels administratie die je moet verwerken. Je wilt er weer volledig zijn voor je leerlingen in de klas.

Model-samen-met-jorien
jorien termond

Onvergetelijk Traject

Als leraar ben jij voor 67% van invloed op de ontwikkeling van je leerling. In andere woorden, de verbinding die jij hebt met jouw leerlingen, is vormend voor de rest van hun leven. Het is dus echt belangrijk dat jij jouw aandeel in het leven van je leerling wezenlijk en onvergetelijk maakt. Maar hoe doe je dat?

Door het kijken naar videobeelden van jezelf voor jouw eigen klas, kunnen we tijdens de coachingsessies precies en snel ontdekken waar jij onvergetelijk bent voor je leerlingen en waar voor jou winstpunten liggen. We kijken naar je interactie, je didactiek, je klassenmanagement , je time-management en jouw persoonlijk leiderschap.

Hierdoor krijg je verbazingwekkend snel inzicht in jouw handelen en de keuzes die je moet maken op de werkvloer. Samen bedenken we tijdens de sessie hoe je dat vanaf morgen kunt toepassen en we voeren soms al ter plekke acties uit. Hierdoor krijg je niet nog meer werklast, maar heb je direct lucht in je werkpakket en voelen de leerlingen de volgende dag het verschil al.

Doordat we tussen de coachingssessies contact houden via mail, WhatsApp en telefoon, zul je nooit alleen komen te staan in je ontwikkelproces of erin stagneren. De lijntjes zijn zo kort, dat je altijd verder kunt en niet hoeft te wachten tot de volgende sessie.
De coachingssessies duren nooit onnodig lang; als je hebt ontdekt wat er te ontdekken viel, zijn we klaar en ga je verder. Want we gaan niet onnodig tijd vullen met elkaar…

Wat maakt mij uniek?

  • Door de brede kijk naar je interactie, je didactiek, je klassenmanagement, je time-management én jouw persoonlijk leiderschap leer jij keuzes maken die jouw werkdruk direct verlichten en je weer aandacht hebt voor je leerlingen.

  • Na elke sessie kun je direct met je nieuwe concrete inzichten aan de slag. Je leerlingen voelen morgen gelijk het verschil.

  • De lijnen tussen ons zijn kort, zodat je altijd je successen of je breinbrekers kunt delen. Ik kan je gelijk verder helpen en je stagneert dus nooit. Je hoeft nooit te wachten tot de volgende sessie.

  • Je inzichten en acties zijn altijd toegesneden op jou en jouw unieke klassensituatie. Nooit meer zul je algemene tips voor je kiezen krijgen.

  • De communicatie met de directie of je IB’er loopt via mij. Dus voor jou geen zorgen of extra tijdverlies aan overleg met hen over je ontwikkeling. Jij hoeft je alleen op jezelf te richten.

  • We gaan altijd Krachtgericht aan de slag; wat is er al wat werkt en waar gaan we dus meer van doen!?

Ervaringen

sharda

Sharda Rahmit

Leerkracht basisonderwijs

"In het begin had ik best wat twijfels over een coachingstraject met jou. De IB’er had me gezegd dat ik dit moest gaan doen, maar ik dacht: “Wat gaat zij doen? Gaat zij mij helpen met begeleiden van het kind?” Ik was bang dat ik veel handvatten zou krijgen, die niet zouden gaan helpen. Ik vind namelijk dat ik al heel veel dingen heb uitgeprobeerd en heb al zoveel van dat soort tips gehad.

Maar al snel was ik om. Echt, Jorien, in een woord Fantastisch! We hebben sámen een plan opgezet. Een concreet en uitvoerbaar plan, perfect toegesneden op de leerling en mijzelf. Duidelijk. Helder. Kleine doelen, die ik kan bereiken. Het werkt!

Wat voor mij ook belangrijk was in de coaching, was dat ik heel vrij en open met jou kan praten over het gebeuren in de klas. Dat vind ik heel fijn en bijzonder."

janneke

Janneke Vandeursen

Leerkracht groep 3, Basisschool de Springbok

Mijn collega kwam laatst naar me toe en zei: "Is Jorien ook niet iets voor mij? Want ik zie zoveel verandering bij jou..."

Sandra

Sandra de Booij

Leerkracht groep 6, Basisschool de Springbok

Alle leerkrachten met een gedragsproblematische leerling zouden met jou aan de slag moeten! Aan het begin had ik namelijke echt een moedeloos gevoel. Ik dacht letterlijk: “KAK, ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en mijn trukendoos is leeg!”

Toen kwam jij met je frisse blik. Je zag waar de mogelijkheden lagen én wat er allemaal wel al werkte in wat ik deed… Ik kreeg weer het gevoel van “Oh, ik heb toch ook wel al heel veel goede dingen met hem gedaan”.

Dat zie je namelijk zelf niet meer! Dat vond ik wel heel erg fijn. Dat maakte dat ik weer vertrouwen kreeg in mijn eigen kunnen.

Esther

Esther Klok

Leerkracht Basisonderwijs

Toen ik met Jorien in aanraking kwam, fietste ik al tijden met lood-in-mijn-schoenen naar mijn werk. Ik had geen energie meer om extra activiteiten te verzinnen voor de kinderen en ik zat in een vicieuze cirkel met de groep. Ik zag niet meer wanneer de kinderen positief op me reageerden.

Voorafgaand aan het beeldcoachingstraject was ik enthousiast, maar ook sceptisch: dit kon toch geen positieve invloed gaan hebben op het gedrag van de kinderen? Maar toen ik al die momenten zag dat ik in mijn kracht stond en het positieve effect daarvan zag op de kinderen, werden mijn ogen geopend. Na een aantal sessie was mijn blik op de klas en mijn eigen handelen echt enorm veranderd. Ook ben ik de dingen echt anders gaan doen. Jezelf bekijken is aan het begin wel onwennig, maar het leert je echt om anders te kijken naar de situatie en je eigen aandeel en handelen. Ik heb hierdoor mijn vicieuze cirkel weten te doorbreken.

Jorien is een ontzettend fijn persoon om een beeldcoachingstraject mee te doorlopen. Ze is rustig en empathisch. Ze coacht je naar je eigen doelen, zonder te oordelen.

Marge van Gardingen

Marge van Gardingen

Intern Begeleider, Basisschool de Springbok

Voor dat wij aan het traject begonnen, had ik wel vertrouwen in jou en mij, maar was ik best wat angstig naar de reactie van mijn omgeving. Hoe zouden zij met mijn ontwikkeling omgaan?

Maar wat bleek in de loop van het traject: de omgeving deed me steeds minder. Ik kan nu veel meer de dingen laten daar waar ze horen. Daar waar ik geen invloed op uit kan oefenen, kan ik nu beter laten rusten. Ik ben me bewust geworden dat ik me onhandig voelde en weet nu dat ik gewoon mezelf kan zijn. Ik sta aan het roer en bepaal mijn leven. Dat geeft mij een krachtig gevoel.

En Jorien, ik vind het echt knap van je dat je uit de veelheid van mijn woorden altijd de essentie kon halen.

Interesse in individuele coaching?

Vul onderstaand formulier in om een belafspraak met mij te plannen.

  • Jouw contactgegevens gebruik ik alleen om contact met je op te nemen. Zie hiervoor ook mijn privacyverklaring.
  • Voor zij-instromers, starters, IB’ers, de-oude-rot-in-’t-vak en leergierige leraren

  • Constante korte lijnen

  • Elke 2 à 3 weken een praktische sessie, min. 8 in totaal

  • On- en offline coaching on the job en Beeldcoaching

  • Direct effect in jouw klas

Scroll naar boven